Not a House | Joachim BROHM in Düsseldorf

The exhibition ‘Not a House’ will show a variety of new and individual photographs by Joachim Brohm, created since 2012. They do not relate to a particular thematic or serial context. The subjects of these photographs are buildings, places and things which in time or space derive from different sources but which we often come across in everyday life. Through his specific selection of subjects, his compositional precision and muted colours which in their restraint remind one of the subtle grading of the colour grey in black and white photography, Brohm lends its own reflexive scope to the idiosyncratic combination of objects pictured in his photographs. His photos function as models for a reality which is informed by global matters and the media and in which possible levels of meaning superimpose. Despite his objectiveness and accuracy in rendering, Brohm is able to expertly pose the question of effigy and reality within photography.

Joachim Brohm, Untitled II (house on legs), 2015 © Joachim Brohm, VG Bild-Kunst, Bonn

Joachim Brohm, Untitled II (house on legs), 2015 © Joachim Brohm, VG Bild-Kunst, Bonn

 

 

Joachim Brohm

Not a House

21. Januar 2015 bis 21. Februar 2015

Sonderöffnungszeiten zum ‘Duesseldorf Photo Weekend 2015’ (30.1. – 1.2.15)

Beck & Eggeling

Düsseldorf

www.beck-eggeling.de

 

 

PR Info _ Die Ausstellung ‘Not a House’ zeigt eine Reihe neuer, fotografischer Einzelbilder des Künstlers. Sie sind seit 2012 entstanden und keinem konkreten thematischen oder seriellen Kontext zugeordnet. Die Gegenstände der Fotografien sind Gebäude, Orte und Dinge, die zeitlich und räumlich zwar unterschiedlicher Herkunft sind, uns jedoch oftmals im Alltag begegnen können. Brohms spezifische Selektion von Sujets, seine kompositorische Präzision und die gedämpfte Farbigkeit der Arbeiten, die in ihrer Zurückhaltung an subtile Abstufungen von Grau in der Schwarzweissfotografie denken lässt, geben dem höchst eigenwilligen Miteinander der abgebildeten Gegenstände einen eigenen, reflexiven Raum. Brohms Fotografien fungieren als Modelle für eine Wirklichkeit, die medial wie global geprägt ist und in der sich mögliche Deutungsebenen überlagern. Bei aller Sachlichkeit und Genauigkeit der Wiedergabe vermag Brohm in seinen neuen Werken meisterlich die wiederkehrende Frage nach Abbild und Wirklichkeit in der Fotografie zu stellen.

Info + illus. courtesy Beck& Eggeling

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